Scouts

Teamwork

Zelfstandigheid

Uitdaging en Avontuur!

Op zaterdagochtend van 10:00 t/m 12:30 uur ontwikkelen de scouts hun scoutingkennis en -vaardigheden. Naast samenwerken en elkaar helpen, worden scouts spelenderwijs steeds zelfstandiger onder andere door een (deel van een) opkomst te organiseren, in een kleine ploeg te koken of een andere uitdaging aan te gaan.

Naast de wekelijkse bijeenkomsten doen de scouts ook mee met regionale activiteiten zoals de kookwedstrijden en de regionale scouting wedstrijden (RSW).

Weekenden en Zomerkamp

Een paar keer per jaar houden we met de Scouts een weekend en slapen dan 1 of 2 nachten op het terrein. Voor deze weekenden vragen we een kleine extra bijdrage.

In de eerste week van de zomervakantie gaan de Scouts een week op kamp (van zaterdag tot zaterdag) op een ander terrein in Nederland. Voor een kamp wordt een bijdrage van circa € 125,– gevraagd.

Klinkt dit als iets voor jou? Kom een keertje kijken!