Over Ons

Scouting Nieuwerkerk aan den IJssel

Scouting Nieuwerkerk aan den IJssel is onderdeel van Scouting Nederland en bestaat sinds 1968. Wij organiseren wekelijks uitdagende activiteiten die passen bij de leeftijd van de kinderen.

Voor elke leeftijdsgroep is er binnen Scouting een aparte speltak. Kom gerust een keer kijken en meedoen!
Nieuwsgierig? Uitgaven van ons clubblad kun je
hier of hier lezen.

Parkeren

Ons clubgebouw Het Luchtkasteel staat midden in het weiland, een heerlijke en (verkeers)veilige omgeving voor kinderen.

Dit betekent dat Het Luchtkasteel alleen lopend of per fiets bereikbaar is.

Parkeren kun je in de parkeervakken aan de Kleinpolderlaan bij de speeltuin IJsselkids. Het is dan slechts enkele minuten lopen naar ons clubgebouw; bij de rotonde steek je over en direct op de dijk sla je linksaf. Aan het einde van de dijk, circa 500 meter, zitten wij.

Scouting Nederland

Scouting staat voor uitdaging! Maar ook voor gezelligheid en vriendschappen. Scouting biedt leuke en spannende binnen- en buitenactiviteiten waar jongens én meiden worden uitgedaagd om zich persoonlijk te ontwikkelen, samen te werken en vooral plezier te hebben. Scouting is een wereldwijde jeugd- en jongerenorganisatie met meer dan 40 miljoen leden. Nederland telt meer dan 100.000 leden, verdeeld over meer dan 1.000 Scoutinggroepen.

Scouting Nieuwerkerk

''Het Luchtkasteel''