Overvliegen

Naar de volgende speltak

In september organiseren we het overvliegen. Op die dag gaan de oudste bevers naar de welpen, de oudste welpen naar de scouts en de oudste scouts naar de explorers. En de oudste explorers? Die zijn vaak al leiding of vliegen over naar de stam.

Omdat niet met een schaartje te knippen is wanneer leden overvliegen hebben we daarvoor een hulpmiddel ontwikkeld.

Er zijn een aantal criteria die meegewogen worden. Let wel, uiteindelijk is dat een basis en kan in overleg met leden of hun ouders afgeweken worden. Immers kijken we vanuit het belang van de leden!

We beschouwen 3 aspecten. Leeftijd, groep/klas en het aantal jaren dat een lid actief is.

De drie criteria, Leeftijd, groep/klas en aantal jaren actief worden in gelijke mate gewogen. Indien een lid aan 2 van de 3 criteria voldoet vliegt hij of zij over.