Locatie & Omgeving

Verhuur Het Luchtkasteel

Het terrein en het gebouw zijn te bereiken met de auto (via de N219) en met het openbaar vervoer (circa 15 minuten lopen van het NS-station van Nieuwerkerk aan den IJssel en op circa 5 minuten lopen van de bushalte Begoniaveld).

Het scoutingterrein ligt aan een fietspad gelegen op de dijk tussen de N219 en het kanaal. Het geasfalteerde fietspad stopt ter hoogte van het scoutinggebouw.

Voor het laden en lossen kan er gebruik gemaakt worden van het fietspad. Tevens mag er bij overnachting 1 auto aan het pad blijven staan, de overige auto’s kunnen op de parkeerplaats bij Kleinpolder (t.o. speeltuin De IJsselkids) geparkeerd worden.

Wat is er in de omgeving te doen?

• Speeltuin Ijsselkids, check vooraf openingstijden, toegangsprijzen (circa € 0,50 pp), etc.

• IJsselpark; klein parkje met wat paadjes en een verhard voetbal/basketbalveld

• Overdekt winkelcentrum (de Reigerhof) met onder andere supermarkten (AH en Jumbo), speelgoedwinkel, mode, drogisterijen, boekhandel, snoepwinkel en horeca

• NS-station Nieuwerkerk aan den IJssel met rechtstreekse verbindingen naar Gouda (7 min.), Rotterdam CS (17 min.)

en Amsterdam CS (60 min.)

• Hitlandbos; aangelegd bos met diverse percelen, wandelpaden en grasvelden

• 30 min. loop-afstand: laagste punt van Nederland

• Roeibaan Willem-Alexander Baan in Zevenhuizen

• Kralingse zoom klimbos ca. (17 min.)

Zwemmen:

• Polderbad te Nieuwerkerk a/d IJssel